دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آب سرد کن یخچال

آموزش تعمیر آب سرد کن یخچال

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ظاهر و ساختار یخچال‌ها، آبسردکن اختراع شد تا دیگر زحمت خنک نگه داشتن آب در بطری‌های مختلف و اشغال کردن فضای یخچال را به خود ندهیم. آب سرد کن یخچال از بخش‌های مهم آن است که 70% از کار ما با یخچال با این قسمت است و اگر خراب شود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد، مخصوصاً اگر در فصل تابستان باشیم. آب سرد کن یخچال از قطعات متعددی ساخته شده که در کارکرد آنها در کنار هم، باعث خنک ماندن آب شده و به سادگی آب سرد را در اختیارمان می‌گذارد. در یخچال‌های امروزی آبسردکن‌ها امکانات زیادی از جمله تولید یخ‌های ریز و درشت را به ما می‌دهند تا آب خنک‌تری داشته باشیم.

آب سرد کن چگونه کار می‌کند

آب سردکن یک محفظه برای نگه‌داری و خنک کردن آب دارد که در درب یخچال قرار می‌گیرد. این آب با گاز مبرد (فریون) خنک می‌شود، در برخی مدل‌ها نیز این عمل توسط برق حرارتی صورت می‌گیرد. عملکرد آب سرد کن یخچال در خنک کردن آب بدین گونه است که با استفاده از هوای خنک شده توسط کمپرسور، مخزن آب را خنک می‌کند. با تغییر درجه ترموستات می‌توانید میزان سرد بودن آب را به دلخواه تنظیم کنید که معمولا روی 2 درجه فارنهایت قرار می‌گیرد.

آبسردکن از چه قطعاتی تشکیل شده است
شیر اتومات تامین آب
هرگاه آب موجود در آب سرد کن یخچال از حدودی کمتر شود، شیر برقی شروع به کار می‌کند و باز باز کردن مجرای ورودی آب، آب مورد نیاز مخزن آب سرد کن را تامین می‌کند. و هنگامی که آبسردکن پر شد، مجرای ورودی را می‌بندد تا دیگر آب وارد محفظه نشود.

تعمیر آبسردکن یخچال
تعمیر آبسردکن یخچال

فیلتر آب
یکی از مشکلات کار نکردن آب سرد کن یخچال، رسوبات فیلتر آب می‌باشد.برای تمیز کردن و جدا کردن آلایندگی‌ها از آب، از فیلتر‌های استفاده می‌شود تا با صافی خود از ورودی آلایندگی‌ها و رسوبات جلوگیری کند. در طول گذر زمان این صافی‌های این فیلتر از این آلایندگی‌ها انباشته می‌شود و ممکن است کارکرد آب سرد کن را دچار اختلال کند.
میکروسوئیچ محرک آب
میکروسوئیچ یک قطعه مکانیکی است که با استفاده از چشمی یا اهرم خود، تشخیص می‌دهد که باید آب مخزن خارج شود یا خیر که بطور کلی دستور بیرون دادن آب را صادر می‌کند. وقتی شما پدال آب سرد کن یخچال را فشار می‌دهید و آب بیرون نمی‌آید احتمال دارد ایراد از این قطعه باشد.

همچنین بخوانید: علت کپک زدن یخچال

روش تعمیر آب سرد کن یخچال

اگر پدال را فشار می‌دهید و آب بیرون نمی‌آید در اولین مرحله آب موجود در محفظه را بررسی کنید و مطمئن شوید آب کافی درون مخزن وجود دارد. اگر آب به قدر کافی وجود داشت به سراغ مراحل زیر بروید.

تعویض یا تعمیر پدال آبسردکن
بررسی کنید ببینید اهرم به درستی سرجای خود قرار گرفته است یا نه و اطمینان حاصل کنید که لق نباشد. هنگامی که پدال ایراد داشت می‌توانید با باز کردن محفظه‌ی پشت آن می‌توانید آن را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. این مرحله کمی سخت است و نیاز به تخصص بالاییی دارد، پیشنهاد می‌کنیم از خدمت تعمیر آب سرد کن یخچال در نمایندگی تعمیر یخچال استفاده کنید.
تعمیر فیلتر آب
در اولین مرحله از تعمیر آبسرد کن، فیلترها را بررسی کنید و مطمئن شوید که گرفتگی روی صافی‌های آن وجود ندارد. اگر مشکل از فیلتر آب باشد، به سادگی با تعویض کردن فیلتر آب می‌توان آب سرد کن یخچال را به راه انداخت. با استفاده از دفترچه راهنمای یخچال‌تان، بررسی کنید که فیلتر مناسب یخچال شما چه می‌باشد؛ همچنین از محل فیلتر یخچال در آب سرد کن مطلع شوید. (در دفترچه راهنما اشاره شده). در برخی از مواقع مشاهده شده که فیلتر فعلی را می‌شویند و دوباره مورد استفاده قرار می‌دهند که به هیچ عنوان متخصصان تعمیر آب سرد کن آن را پیشنهاد نمی‌دهند.
بررسی میکروسوئیچ ورودی آب
در بعضی از یخچال‌ها این میکروسوئیچ یک کلید دارد که روشن یا خاموش می‌شود. با استفاده از این کلید نسبت به سالم بودن میکروسوئیچ مطمئن شوید تا از هزینه‌‌ی تعمیر آب سرد کن یخچال دور باشید.
شیر ورودی آب
ابتدا بررسی کنید فشار آب کافی است یا خیر، پس از اینکه از اطمینان یافتید فشار کافی است، ورودی شیر را چک کنید تا هیچگونه گرفتگی نداشته باشد. پس از آن به سراغ لوله‌ها بروید تا مطمئن شوید که این لوله‌ها کیپ شده است یا خیر. برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید.

بررسی شیر ورودی آب سرد کن
بررسی شیر ورودی آب سرد کن

نتیجه گیری
آب سرد کن یخچال امروزه بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است، بطوریکه که دانشمندا پیشنهاد می‌کنند به طور میانگین حداقل روزی 8 لیوان آب مصرف شود. این یعنی ما حداقل روزی 8 بار به سراغ آبسردکن یخچال می‌رویم و اگر عملکرد آن اختلال داشته باشد، ممکن است ما را عصبانی کند. برای تعمیر آبسردکن یخچال مراحل بالا را به طور دقیق پیش بروید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین در صورتی که ریسک نمی‌کنید و خودتان نمی‌توانید اینکار را انجام دهید، از خدمات تعمیر آب سرد کن یخچال در محل ما (نمایندگی یخچال ایکس ویژن) می‌توانید استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *