دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

طول عمر یخچال

راهکارهای ساده افزایش طول عمر یخچال

قبل از اختراع یخچال، برای خنک سازی محیط نگهداری مواد غذایی و سالم نگه داشتن آنها، از یخ و برف استفاده می‌شد. سرداب‌های بزرگی که پر از یخ و برف بود ساخته می‌شد تا انبوهی از مواد غذایی را در خود جای دهد و مواد غذایی را سالم نگه دارد. طولی نکشید که تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمد و یخچال‌ها تولید شدند. این وسیله‌ی دوست داشتنی، از تجمع چند قطعه کنار هم ساخته شده است. افزایش طول عمر یخچال شامل راهکارهایی است که باعث عمر بیشتر قطعات و پیشگیری از خراب شدن یخچال می‌شود. در این مقاله ما به روش‌های افزایش طول عمر یخچال می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

انواع یخچال‌ فریزر

یخچال‌ها در انواع و اقسام مختلف با توجه به نیازهای متفاوت انسان‌ها ساخته شدند. هر یک از آنها ویژگی‌های منحصر بفرد و ظاهر متفاوتی دارد که به عنوان مثال می‌توان به یخچال دوقلو، کمبی، یخچال ساید بای ساید، یخچال فرانسوی، یخچال خودرو و یخچال چهار درب اشاره کرد که خریدار با توجه به نیاز خود و محیطی که قرار است یخچال در آنجا مورد استفاده قرار گیرد، یخچال خود را انتخاب می‌کند. هر کدام از این یخچال‌ها مراقبت خاص خود را نیاز دارند که اگر در رفتار با آنها رعایت نکنیم، ممکن است از طول عمر یخچالمان کاسته شود.

به طور کلی یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت طولانی مدت برای انسان کار کند و خرابی‌های آن معمولا پس از 7 سال شروع می‌شود. یخچال از یکسری قطعات تشکیل شده است که خرابی هر کدام از آنها منجر به عملکرد نادرست این دستگاه می‌شود. اگر قطعات یخچال را به موقع تعویض کنیم، به صورت دوره‌ای و طی زمانبندی خاص تمیز کاری داشته باشیم و سرویس یخچال را به صورت منظم انجام دهیم، شاهد افزایش طول عمر یخچال خواهید بود؛ در این صورت امکان ندارد یخچال‌تان خراب شود، مگر اینکه بخت با شما یار نباشد!

افزایش طول عمر مفید یخچال
افزایش طول عمر مفید یخچال

همچنین بخوانید: علت یخ زدن مواد غذایی + راه‌حل

راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

با رعایت این راهکارهای ساده طول عمر یخچالتان را افزایش دهید و پول بیشتری برای خرج و مخارج زندگی‌تان حفظ کنید.

محل نصب یخچال

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش طول عمر یخچال، محل قرارگیری آن است که باید استانداردهای محیط نصب یخچال را رعایت کنید. یخچال فریزر می‌بایست در جایی قرار گیرد که گردش هوا به صورت متعادل وجود داشته باشد در غیر اینصورت، دمای کمپرسور و کنداکسور بالا می‌رود و موجب خرابی آنها می‌شود. همچنین اگر این نکته را رعایت نکنید، یخچال خنک نمی‌کند و گرم می‌شود. سعی کنید یخچال را در معرض نور مستقیم خورشید، شوفاژ، بخاری یا پکیج قرار ندهید.

جابه‌جایی اصولی یخچال

یکی از راهکارهای افزایش طول عمر یخچال فریزر، دقت در رعایت اصول جابه‌جایی یخچال می‌باشد. در هنگام اسباب‌کشی دقت کنید که به یخچال، هیچگونه فشار و ضربه‌ای وارد نشود. اگر لوله‌های پشت یخچال سوراخ شوند، گاز یخچال دچار نشتی می‌شود.

تمیز کردن یخچال
تمیز کردن یخچال

همچنین بخوانید: علائم سوختن برد یخچال فریزر

باز و بست زیاد درب یخچال

از عوامل کاهش طول عمر یخچال، باز و بست کردن بیش از حد درب یخچال می‌باشد. هنگام بستن درب دقت کنید به طور کامل بسته شود؛ زیرا اگر درب باز بماند، هوای خنک خارج می‌شود و موتور برای جبران آن باید یکسره کار کند و باعث فرسایش آن و در نتیجه طول عمر یخچال کاهش می‌یابد. اگر لاستیک درب یخچال ایراد دارد، آن را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کنید.

تمیز نکردن برفک‌ها

به دلیل وجود رطوبت در هوا یا مواد غذایی، یخچال برفک می‌زند که مانع از کارکرد صحیح آن و رسیدن هوای خنک به همه‌ی قسمت‌ها می‌شود. ساده‌ترین روش آب کردن برفک‌ها، کشیدن یخچال از برق و انتظار برای آب شدن آن می‌باشد.

فاصله استاندارد یخچال با دیوار

اگر فاصله‌ی مناسب پشت یخچال با دیوار را رعایت کنید، سبب افزایش طول عمر یخچال می‌شوید. در غیر اینصورت به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود و یخچال خنک نمی‌کند و از طول عمر یخچال‌تان کاسته می‌شود. بهترین فاصله یخچال با دیوار 10 الی 15 سانتی‌متر می‌باشد.

فاصله یخچال با دیوار
فاصله یخچال با دیوار

نتیجه گیری

یخچال‌ها طوری طراحی و تولید شده‌اند که چندین سال بدون دردسر برای شما کار کند. اگر نکات ذکر شده را در راستای افزایش طول عمر یخچال انجام دهید، در کمترین حالت یخچال‌تان 10 سال طول عمر مفید خواهد داشت و حتی ممکن است این عدد بیشتر باشد. در دفترچه‌ی راهنمای یخچال، اصول نصب و نگهداری آن به طور جامع توضیح داده شده است، حتما آن را مطالعه کنید تا اطلاعاتتان نسبت به راهکارهای افزایش طول عمر یخچال بالاتر برود. در صورت وجود هرگونه ایراد در عملکرد یخچالتان با مرکز تعمیر یخچال ایکس ویژن تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *