دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

خاموش شدن یخچال

علت خاموش شدن یخچال فریزر

یخچال از مهم‌ترین لوازم یک آشپزخانه است که مواد غذایی را برای ما نگهداری و انبار می‌کند. خاموش شدن یخچال از مشکلاتی است که ممکن است برای همه پیش آید، اما مسئله راه‌حل آن می‌باشد. یخچال‌ها مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر، بر اثر فشار و ضربه یا حتی گذر زمان خراب می‌شوند و این یک امر عادی است. اما اگر یخچال شما روشن نشود یا پس از روشن شدن سریعاً خاموش ود، سلامت مواد غذایی‌تان را تهدید می‌کند و این یعنی سلامت شما و خانواده‌تان نیز در خطر است. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به دلایل خاموش شدن یخچال و شیوه رفع آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن یخچال فریزر

برخی از افراد که به مشکل خاموش شدن ناگهانی یخچال بر می‌خورند، سریعا مضطرب می‌شوند و خیال می‌کنند عمر یخچال‌شان تمام شده است. برخی دیگر تصور می‌کنند کمپرسور خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؛ ما اینجاییم که به شما بگوییم این طرز فکر غلط است و در 80% مواقع خاموش شدن یخچال، یک ایراد کوچک و کم هزینه باعث این مشکل می‌شود. دلایل خاموش شدن یخچال عبارتند از:

خرابی محافظ برق

محافظ برق همانطور که از نامش پیداست، نقش جلوگیری از جذب برق در زمان نوسانات برق و آسیب رسیدن به یخچال فریزر را ایفا می‌کند. ما برای حفاظت از یخچال‌مان در مواجه با قطعی‌های مکرر برق که باعث خاموش و روشن شدن یخچال می‌شود، از یک محافظ برق استفاده می‌کنیم تا مانع از آسیب رسیدن به یخچال شویم. پس در یافتیم که یکی از علت‌های خاموش شدن یخچال، خرابی محافظ برق است.

تعمیرکار یخچال فریزر
تعمیرکار یخچال فریزر

ایراد در پریز و سیم‌کشی

اگر اتصالات پریز شما معیوب باشند و اصطلاحا دچار اتصالی شده باشد، با مشکل خاموش شدن یخچال مواجه می‌شویم. یخچال را به یک پریز دیگر وصل کنید و بررسی کنید آیا باز هم یخچالتان خاموش می‌شود یا خیر. اگر باز هم خاموش شد، احتمال زیاد مشکل از سیم اتصال برق یخچال یا سیم‌پیچی‌های داخل است. برای بررسی این موارد شما به یک متخصص تعمیر یخچال نیاز دارید تا اتصالات شما را چک کند.

خرابی برد الکترونیکی یخچال

هماهنگی تمام قطعات و صدور تمام دستورها در یخچال به وسیله برد الکترونیکی انجام می‌شود. آیا این برای شما آشنا نیست؟ بله عملکرد این قطعه دقیقا شبیه به مغز انسان است. معیوب شدن یا سوختن برد الکترونیکی منجر به عملکرد نادرست در یخچال می‌شود که خاموش شدن یخچال یکی از این موارد است. تشخیص سالم یا خراب بودن این قطعه به عهده یک تعمیرکار یخچال است.

بررسی سالم بودن برد توسط تعمیرکار
بررسی سالم بودن برد توسط تعمیرکار

خرابی موتور یخچال

طبق آمار به دست آمده، 19% از مواقعی که مشکل خاموش شدن یخچال پیش می‌آید، مربوط به خرابی و ایراد در کمپرسور است. چگونه تشخیص دهیم که موتور خراب است؟ در یخچال‌های جدید اکثرا صفحه نمایش به کار برده شده است، یخچال را به برق متصل کنید، اگر صفحه نمایش روشن شد ولی موتور استارت نزد به احتمال زیاد مشکل از این قطعه است. اما اگر صفحه نمایش هم روشن نشد، ایراد از موتور نیست و به سراغ سایر گزینه‌ها بروید. تشخیص معیوب بودن کمپرسور باید توسط یک برقکار یا متخصص تعمیر یخچال انجام شود.

در یخچال‌های قدیمی‌تر که صفحه نمایش ندارند،  یک روش برای تشخیص علت خاموش شدن یخچال ناشی از خرابی موتور وجود دارد؛ درب یخچال را باز کنید، اگر لامپ روشن شد نشان دهنده خرابی موتور می‌باشد.

روشن شدن صفحه نمایش یخچال
روشن شدن صفحه نمایش یخچال

همچنین بخوانید: آموزش تعمیر آب سرد کن یخچال

خرابی ترموستات یخچال فریزر

ترموستات نقش بسیار مهمی در یخچال دارد که وظیفه آن کنترل دمای یخچال و تنظیم آن نسبت به درجه تنظیم شده است. ترموستات با استفاده از سنسورهای خود درجه هوا را تشخیص می‌دهد که اگر این سنسورها خراب باشند، دمای یخچال به حد تنظیم شده نمی‌رسد. این قطعه اطلاعات جمع‌آوری شده را به برد ارسال می‌کند تا برد به موتور یخچال دستور خاموش یا روشن شدن را بدهد. اگر این قطعه معیوب باشد، می‌تواند باعث روشن نشدن موتور و در نتیجه خاموش شدن یخچال شود.

نتیجه گیری

با توجه به نقش حیاتی یخچال در زندگی‌هایمان، عملکرد نادرست آن، زندگی را مختل می‌کند و خاموش شدن یخچال می‌تواند یک مشکل جدی تلقی شود. در این مقاله به دلایل خاموش و روشن شدن یخچال و روش حل این مشکل پرداختیم؛ اگر باز هم این اتفاق افتاد از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. نمایندگی تعمیر یخچال ایکس ویژن با دارا بودن تعمیرکارانی مجرب و با سابقه، آماده کمک به شما و حل مشکل خاموش شدن یخچال‌تان هستند. در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را نسبت به مشکل یخچال‌تان راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *