دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بررسی خرابی کمپرسور یخچال

بررسی خرابی کمپرسور یخچال

بررسی خرابی کمپرسور یخچال چگونه انجام میشود؟ تست، تعمیر و تعویض کمپرسور باید به تکنسین ماهر که در کمپرسورها و جابجایی مبردها تخصص دارد، واگذار شود. زیرا گاز مبرد خطرناک است و می تواند باعث انفجار شود، در حالی که در صورت انتشار برای محیط زیست مضر است. بسته به نوع یخچال، تعویض کمپرسور ممکن است نیاز به جوشکاری نیز داشته باشد.

بررسی خرابی کمپرسور یخچال
بررسی خرابی کمپرسور یخچال

سر و صدای کمپرسور یکی از نشانه های بررسی خرابی کمپرسور یخچال

شاید بزرگترین نشانه بد بودن کمپرسور شما صدایی باشد که ایجاد می کند. شما باید با زمزمه معمولی کمپرسور، افزایش زمزمه یا صدای وزوز که هنگام روشن شدن پراکنده کمپرسور در طول روز برای خنک کردن یخچال می شنوید، آشنا باشید.

وقتی کمپرسور از کار می‌افتد، صدایی که ایجاد می‌کند بسیار محسوس‌تر می‌شود، شاید حتی به سطحی برسد که بتوانید آن را از اتاق‌های مختلف در سراسر خانه بشنوید. یک کمپرسور خراب همچنین ممکن است هر زمان که کمپرسور روشن یا خاموش می شود صدای تق تق ایجاد کند.

صدای زمزمه یا وزوز بلند معمولاً به معنی از کار افتادن موتور کمپرسور است، در حالی که صدای تق تق نشان می دهد که موتور کمپرسور در داخل کمپرسور ایمن نیست و این باعث صدای کوبش می شود.

وقتی کمپرسور شما چنین صداهایی ایجاد می کند، این سوال مطرح می شود که چقدر می توانید سر و صدا را تحمل کنید، یخچال هنوز چقدر موثر است و اینکه آیا تعویض کمپرسور یا خرید یخچال جدید مقرون به صرفه تر است. اگر این گزینه ها را دوست ندارید، یک تکنسین آموزش دیده ممکن است بتواند کمپرسور را تعمیر کند، اما بعید است و احتمالاً ارزشش را ندارد.

خاموشی مداوم کمپرسور

یکی دیگر از دلایل مشکلات کمپرسور زمانی است که رله شروع کمپرسور معیوب است. هنگام کار معمولی، رله استارت برق را به کمپرسور می دهد. اگر رله استارت به درستی کار نکند، ممکن است کمپرسور با مشکل کار کند، اصلا کار نکند یا زودتر خاموش شود. اگر متوجه شدید که گاهی اوقات به نظر می رسد کمپرسور کار می کند اما یخچال خیلی خنک نیست، احتمالاً رله استارت باید تعویض شود.

خبر خوب این است که رله استارت نسبتاً آسان و بدون هزینه زیاد قابل تعویض است. برای بررسی اینکه آیا رله شروع از کار افتاده است، می توانید آن را بردارید و تکان دهید. هنگامی که رله استارت را تکان می دهید و آن را نزدیک گوش خود نگه می دارید، نباید صدای تق تق را بشنوید. در صورت وجود صدای تق تق، رله استارت باید تعویض شود. رله استارت را می توان با قطع برق یخچال و برداشتن پنل دسترسی پشتی برای یافتن محل دسترسی پیدا کرد.

بیش از حد گرم شدن کمپرسور و بررسی خرابی کمپرسور یخچال

تعیین اینکه آیا کمپرسور شما بیش از حد گرم می شود به نوع کمپرسور شما، سن آن و طراحی آن بستگی دارد. برخی از کمپرسورها ممکن است هنگام کار معمولی داغ شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط گرم به نظر برسند.

در حالی که کمپرسورها باید گرم و حتی داغ باشند، گرمایی که از آن حذف می شود نباید بیش از حد باشد. رسیدن کمپرسورها به 300 درجه فارنهایت غیر معمول نیست. با این حال، اگر گرمتر از آن شود، مبرد شروع به شکستن و آسیب رساندن به کمپرسور می کند.

گرمای بیش از حد ناشی از مقدار زیاد یا کم مبرد یا کمپرسور معیوب است که باید تعویض شود. یک تکنسین مبرد واجد شرایط می‌تواند سطوح مبرد را بررسی کند و تعیین کند که آیا کمپرسور نیاز به تعویض دارد یا می‌توان آن را تعمیر کرد.

قبوض بالای برق

یکی از نشانه های نهایی که نشان می دهد کمپرسور شما خراب است این است که قبوض برق شما به ویژه بالاتر است. یک کمپرسور معیوب به برق بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارد زیرا برای خنک نگه داشتن یخچال تلاش می کند. اگر صورت‌حساب‌های شما بالاتر است و هر یک از علائم بالا را مشاهده می‌کنید، ممکن است کمپرسور از کار افتاده باشد.

دانستنی های جدید: مشکلات رایج کمپرسور یخچال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *