دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

یخ زدن غذا در یخچال

علت یخ زدن غذا در یخچال

تا به حال به یخ زدن غذا در یخچال فکر کرده اید؟ آیا تا به حال شیر، تخم مرغ، میوه، سبزیجات، گوشت یا سایر موارد را در یخچال خود قرار داده اید تا متوجه شوید که یخچال شما در حال یخ زدن مواد غذایی است؟ در حالی که این مشکل تا حدودی نادر است، ممکن است اتفاق بیفتد – و زمانی که رخ داد، شما با مواد غذایی باقی می‌مانید که باید ذوب شوند. اگر برای جلوگیری از این مشکل به کمک نیاز دارید، راهنمای ما راه حل هایی را ارائه می دهد.

بررسی علت یخ زدن غذا در در یخچال

یخ زدن مواد غذایی در یخچال می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود، از جمله همه چیز از معیوب بودن سنسور دما گرفته تا مسدود شدن دریچه های هوا، نشتی درزگیر و موارد دیگر.

یخ زدن غذا در یخچال
یخ زدن غذا در یخچال

یخچال برای خنک نگه داشتن مواد غذایی برای نگهداری ایمن طراحی شده است و نباید چیزی را منجمد کند، بنابراین چگونه می توان یخچالی را که همه چیز را منجمد می کند تعمیر کرد؟ اگر متوجه شدید که غذای شما در یخچال یخ می زند، ممکن است ناشی از مشکلات زیر باشد:

جلوگیری از یخ زدن مواد غذایی در یخچال

در موضوعات زیر عیب یابی کنید تا بفهمید چه چیزی باعث یخ زدن مواد غذایی در یخچال شما می شود و چگونه آن را تعمیر کنید. برای رفتن به موضوع، پیوند زیر را انتخاب کنید.

تنظیمات دما

محدوده دمایی بهینه یخچال برای نگهداری مواد غذایی تازه بین 38 تا 40 درجه فارنهایت است. اگر غذای شما در حال یخ زدن است، ممکن است تنظیم دمای یخچال به طور تصادفی خیلی پایین باشد. این یک مشکل رایج است که می تواند منجر به یخ زدن مواد غذایی در یخچال شما شود.

دانستنی های جدید: علت خنک نشدن یخچال

دمای یخچال خود را دوباره تنظیم کنید

اگر یخچال شما خیلی سرد است، کنترل کننده های دما را پیدا کرده و بر اساس آن تنظیم کنید. مطمئن نیستید کدام دما درست است؟ با راهنمای کاربر یا دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

ممکن است متوجه شوید که یخچال شما در یک تنظیم ایده آل برای خنک کردن غذاها تنظیم شده است، اما سنسور دمای شما همچنان خاموش است. برای بررسی دستی دمای یخچال، یک لیوان آب در قفسه بالای یخچال خود به مدت 24 ساعت قرار دهید. لیوان را بردارید و دمای آب را با دماسنج پخت و پز تست کنید. اگر دماسنج در 2 درجه دمای تنظیم شده شما یا محدوده دمایی توصیه شده نباشد، ممکن است سنسور دمای یخچال شما معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

دریچه های هوا مسدود شده در یخ زدن غذا در یخچال

یخچال‌ها از دریچه‌های هوا برای گردش هوای سرد و اطمینان از دمای ثابت در سرتاسر محل نگهداری استفاده می‌کنند. برای اطمینان از دمای مناسب، باید فضایی را برای جریان هوای مناسب بین محفظه های فریزر و یخچال بگذارید. اگر غذا این دریچه های هوا را مسدود کند، در معرض هوای سرد بیشتری قرار می گیرد و ممکن است به مرور زمان یخ بزند. (دریچه های مسدود شده همچنین می تواند حفظ دما را برای فریزر شما سخت تر کند.)

غذای خود را دوباره مرتب کنید

مطمئن شوید که مواد غذایی در یخچال شما با هیچ یک از دریچه های هوا تماس نداشته باشد. همچنین می توانید سعی کنید مواد غذایی را به طور یکنواخت در سراسر یخچال پخش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری مواد غذایی در یخچال، راهنمای سازماندهی یخچال ما را بررسی کنید.

نشتی آب بندی درب در یخ زدن غذا در یخچال

درزگیرهای اطراف درب یخچال و فریزر شما به حفظ هوای سرد کمک می کند. اگر یکی یا هر دوی این مهر و موم ها نشتی داشته باشند، یخچال شما برای حفظ دمای ثابت سخت تر کار می کند. متأسفانه، این امر می‌تواند منجر به یخچالی بسیار سرد و غذاهای منجمد شود.

واشر درب یخچال خود را بررسی کنید

اگر مشکوک هستید که درهای یخچال شما ممکن است نشتی داشته باشد، مدتی را به تمیز کردن و بازرسی درزگیر درب اختصاص دهید. در صورت پاره شدن، تاب برداشتن یا فرسودگی، فوراً آنها را تعویض کنید. شما نه تنها یخچال خود را از یخ زدن مواد غذایی محافظت می کنید، بلکه با این قطعات جایگزین Whirlpool در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهید کرد.

تنظیمات یخ ساز

یخ ساز یخچال که به خوبی استفاده می شود نباید باعث یخ زدگی در محفظه یخچال شود، اما یخ ساز خاموش ممکن است مشکل ساز باشد. یک یخ‌ساز که روشن مانده است اما از منبع آب جدا شده است، می‌تواند باعث سرد شدن محفظه تا دمای انجماد شود، زیرا به طور مداوم تلاش می‌کند و نمی‌تواند یخ بسازد.

تنظیمات یخ ساز را تنظیم کنید

اگر قصد استفاده از یخ ساز خود را ندارید، خاموش کردن آن ممکن است به جلوگیری از سرد شدن بیش از حد یخچال کمک کند. اکثر یخ سازهای یخچال را می توان با چرخاندن کلید روشن/خاموش واقع در نزدیکی یخ ساز یا با بلند کردن بازوی فلزی به سمت بالا و در حالت خاموش خاموش کرد. اگر یخچال شما دارای منوی صفحه لمسی است، ممکن است لازم باشد در تنظیمات آن پیمایش کنید تا یخ ساز خود را خاموش کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *