دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

راه های رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

 رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال. اگر تا به حال با یخچال خراب کار کرده اید، می دانید که چقدر می تواند خسته کننده باشد. نه تنها ممکن است صدها تومان غذای تازه را از دست بدهید، بلکه یک دستگاه معیوب می تواند قبض های آب و برق شما را نیز بالا ببرد. در حالی که تعدادی از مشکلات یخچال به راحتی قابل حل هستند، بسیاری از مشکلات به تخصص یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی آموزش دیده نیاز دارند.

در این مقاله در مورد پنج مورد از رایج ترین مسائل یخچال که معمولاً نیاز به خدمات حرفه ای دارند بحث می کنند.

رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

کار کردن مکرر نیرو در رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

اگر متوجه شده اید که یخچال شما همیشه کار می کند، ممکن است با کویل های کندانسور مشکل داشته باشید. با گذشت زمان، گرد و غبار و سایر زباله ها می توانند روی سیم پیچ های واقع در پایین دستگاه جمع شوند. این تجمع می تواند از انتشار گرمای موثر سیم پیچ ها جلوگیری کند و باعث شود یخچال شما تقریباً دائماً کار کند.

اگر می توانید گریل را بردارید و سیم پیچ ها را پیدا کنید، می توانید از جاروبرقی یا پارچه نرم برای پاک کردن گرد و غبار و سایر آلودگی ها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از تمیز کردن دستگاه، آن را خاموش کرده اید.

یکی دیگر از مقصرهای رایج در یخچال که دائماً کار می کند، تنظیم دمای بسیار پایین است. اگر متوجه شدید که به طور تصادفی تنظیم دما را تغییر داده اید، این یک راه حل آسان است.

با این حال، اگر به طور مرتب ترموستات را چک می‌کنید و به نظر نمی‌رسد یخچال شما در دمای مناسب کار می‌کند، باید به دنبال متخصص تعمیر یخچال باشید. سعی کنید یخچال خود را در دمای حدود 40 درجه فارنهایت برای عملکرد بهینه و کیفیت غذا نگه دارید.

عدم توانایی در حفظ دما

اگر یخچال شما تنظیم دمای خاصی را حفظ نمی کند، این مشکل ممکن است به تجمع روی کویل های کندانسور دستگاه نیز مربوط باشد. باز هم، می توانید از یک پارچه نرم یا جاروبرقی برای از بین بردن تجمعات استفاده کنید. اگر با وجود تمیز کردن کامل، مشکل دما ادامه داشت، ممکن است فن اواپراتور معیوب یا مجرای پخش کننده مسدود شده باشد.

فن اواپراتور دستگاه شما هوای سرد تولید شده توسط فریزر را به داخل محفظه یخچال دستگاه هدایت می کند. اگر می‌توانید صدای فن را بشنوید و هوای سرد را از دریچه‌های فریزر پخش می‌کنید، احتمالاً با گرفتگی مجرای پخش‌کننده سروکار دارید. با این حال، اگر صدای فن را نمی شنوید، احتمالاً موتور سوخته است و باید یک سرویس تعمیر لوازم خانگی جایگزین موتور فن کنید.

یخ ساز سرریز در رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

سرریز شدن یخ ساز معمولاً به دلیل فشار ناکافی آب یا معیوب بودن دریچه ورودی آب است. اگر فشار آب شما زیر 20 psi باشد، ممکن است پس از قطع برق، شیر ورودی به طور کامل بسته نشود.

همچنین زمانی که آب همچنان به داخل یخ ساز می چکد و باعث سرریز شدن آن می شود. اگر خود شیر ورودی آب شکسته باشد، ممکن است به طور مداوم در حالت باز بماند، حتی اگر فشار آب شما برابر یا بیشتر از 20 psi باشد. اگر یخ ساز شما حتی با فشار کافی آب سرریز می شود، باید تعمیر فریزر را تعویض کنید.

آب سردکن غیر کاربردی

اگر آب سردکن شما از کار می افتد، معمولاً به یکی از سه دلیل احتمالی مربوط می شود:

  • تامین آب منجمد. اگر آب در داخل خط تغذیه به آب‌رسان یخ بزند، از جریان آب جلوگیری می‌کند. سعی کنید خط تغذیه را در پایین درب یخچال قطع کنید و سعی کنید هوا را به داخل خط بکشید. اگر هوا نمی تواند از آن عبور کند، یک لوله تامین مسدود شده دارید.
  • فشار کم آب. فشار ناکافی آب می تواند باعث از کار افتادن یخ ساز یا آب پخش کننده شما شود. شیر ورودی آب یخچال شما به حداقل 20 psi نیاز دارد تا باز شود و آب به داخل تلگراف جریان یابد. منبع آب خانه خود را تعیین کنید تا مشخص شود که آیا فشار کافی وجود دارد یا خیر.
  • معیوب دریچه ورودی آب. دریچه ورودی آب، منبع آب را باز می کند تا آب به داخل دیسپنسر جریان یابد. اگر دریچه معیوب داشته باشید، باز نمی شود و آب پخش نمی شود.

گاهی اوقات، مشکل منبع آب یخ زده است، می توانید دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید لوله یخ زدایی شود. اگر فشار آب خود را چک کرده اید و کافی است، شیر ورودی معیوب احتمالاً مشکل دارد. برای تعویض شیر باید با تعمیرگاه یخچال تماس بگیرید.

نشت آب در رفع آسان 5 مشکل رایج یخچال

آیا تا به حال متوجه نشت آب از یخچال خود روی زمین شده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً یکی از دو مشکل را دارید: مسدود شدن زهکشی یخ زدایی یا مسدود شدن منبع آب. در طول چرخه یخ‌زدایی فریزر، آب به آرامی به داخل زهکشی یخ‌زدایی می‌چکد، اما وقتی زهکشی با زباله مسدود می‌شود، آن آب جایی برای رفتن ندارد.

در نهایت آب از فریزر یا یخچال شروع به نشت می کند. می‌توانید با شستشوی زهکشی یخ‌زدایی با آب گرم، مشکل را برطرف کنید، اما بهتر است با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تخلیه کاملاً تمیز است.

منبع آب یخ زده یا مسدود نیز می تواند منجر به نشت آب از یخچال یا فریزر شود. گاهی اوقات، آب در داخل خطی که یخ‌ساز و آب‌پاش‌کننده را تامین می‌کند یخ می‌زند، یا زباله‌ها به نحوی به داخل خط راه پیدا می‌کنند که جریان آب را مسدود می‌کند. نگاهی به خط آب بیندازید تا ببینید آیا انسداد شفاف است یا خیر.

اگر چنین باشد، احتمالاً یخ مقصر است. حدود دو ساعت یخچال خود را از برق جدا کنید تا یخ آب شود. اگر انسداد به رنگ دیگری باشد، احتمالاً ناشی از زباله است. شما باید با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید تا آن را حذف کند یا خط جدیدی را نصب کند.

پیشنهاد مطالعه: تعمیرات آسان رفع گرمای یخچال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *