دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشت گاز یخچال

علت‌های نشت گاز یخچال

نشت گاز یخچال از مواردی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. در صورت نشت گاز یخچال، دیگر محیط داخلی خنک نمی‌شود و مواد غذایی را در معرض فاسد شدن قرار می‌دهد. پیشگیری بهتر از درمان است؛ خالی شدن گاز یخچال می‌تواند برای هر کسی پیش بیاید و زندگی را مختل کند. گاز یخچال توسط کمپرسور و فن‌ها در فضای داخلی یخچال به جریان در می‌آید تا دمای یخچال را طبق درجه تنظیم شده ترموستات تنظیم کند. اگر گاز یخچال کم باشد یا نشتی داشته باشد، با مشکل گرم شدن یخچال روبرو می‌شویم. از طرفی یخ‌های آب شده در کف آشپزخانه جاری می‌شود و اگر به یک جریان برق برسد، ممکن است آتش سوزی رخ دهد. در این مقاله به علت‌های نشت گاز یخچال و روش رفع آن می‌پردازیم.

خالی شدن گاز یخچال
خالی شدن گاز یخچال

علت‌های نشت گاز یخچال

بعضی‌ها فکر می‌کنند که اگر درب یخچال را باز بگذاریم، گاز یخچال خالی می‌شود. این یک تصور غلط است زیرا با باز ماندن درب یخچال، هوای گرم بیرون وارد یخچال شده و باعث می‌شود تا کمپرسور یکسره کار کند و محیط یخچال را خنک کند که باعث خراب شدن کمپرسور می‌شود. در 80% مواقع، علت نشت گاز یخچال از پوسیدگی لوله‌ها می‌باشد؛ این بدین معنی است که اگر جنس و آلیاژ بکار رفته در مرحله تولید یخچال استفاده شود، منجر به این اتفاق می‌گردد. مس بهترین فلزی است که می‌توان برای ساخت این لوله‌ها بکار برد، اما اکثر شرکت‌ها از آهن برای ساخت لوله‌ها استفاده می‌کنند که ممکن است منجر به زنگ‌زدگی آهن و پوسیدگی آن شود.

اگر بعد از جابجایی با مشکل نشت گاز یخچال مواجه شدید، به احتمال زیاد به لوله‌ مویی یا درایر ضربه یا فشار وارد شده است. لوله مویی و درایر در پشت یخچال قرار دارند که ضربه به آنها باعث ترک خوردن یا سوراخ شدن آن می‌شود که گاز یخچال دچار نشت می‌شود. درایر و لوله مویی وظیفه دارند تا آلودگی و گرد و غبار را از گاز موجود در کمپرسور جدا کند تا گاز یخچال خالص بماند. به دلیل وصل بودن این قطعه‌ها (درایر و لوله مویی) به کمپرسور (منبع گاز یخچال) اگر در اثر ضربه باعث شکستگی و سوراخ شدن شود، با نشت گاز یخچال روبرو خواهیم شد. همچنین تمیز کردن یخچال به روش‌های غلط، ممکن است لوله‌های داخلی یخچال را دچار ترک کند.

تست نشتی درایر و لوله مویی
تست نشتی درایر و لوله مویی

علائم مهم نشت گاز یخچال

مواد غذایی گرم است

یک روز گرم طاقت فرسا به خانه می‌آیید و می‌خواهید یک نوشیدنی خنک بخورید، در یخچال را باز می‌کنید و نوشیدنی را بر می‌دارید و متوجه می‌شوید که نوشیدنی شما گرم است. اولین نشانه از نشت گاز یخچال، گرم بودن مواد غذایی می‌باشد.

بوی بد یخچال

گاز یخچال بسیار شبیه به بوی کپک زدگی می‌باشد؛ اگر بوی بدی را از یخچالتان احساس می‌کنید ولی نمی‌توانید دلیل آن را بیابید، به نشت گاز یخچال توجه کنید.

علت بوی بد یخچال
علت بوی بد یخچال

یکسره کار کردن کمپرسور

هنگامی که دمای یخچال افزایش می‌یابد، موتور با استفاده از کنداکسور و فن‌ها، مبرد (گاز) را به جریان در می‌آورند تا یخچال خنک شود. در صورت مشاهده یکسره کار کردن موتور یخچال متوجه شوید که هر چقدر موتور زور می‌زند، نمی‌تواند یخچال را سرد کند و گاز یخچال به هر دلیلی خارج می‌شود. توجه داشته باشید که یکسره کار کردن موتور در خرابی موتور اثر گذار است.

افزایش هزینه قبض برق

وقتی موتور و سایر قطعات یخچال به طور مداوم کار کنند، برق بیشتری مصرف می‌کنند که هنگام دریافت قبض برق ممکن است باعث تعجب شما شود. افزایش هزینه مصرف برق نشانه خوبی برای خرابی یکی از لوازم برقی خانه‌تان می‌باشد.

نتیجه گیری

گاز مبرد به طور مستقیم برای سلامتی انسان خطرناک است و در صورت نشت گاز یخچال در طولانی مدت، ممکن است حالات غش و سردرد به شما دست پیدا کند. اگر شما دچار مشکل نشت گاز یخچال شدید، آن را جدی بگیرید زیرا سلامتی شما و مواد غذایی موجود در یخچال در معرض خطر قرار می‌گیرد. اگر نمی‌توانید علت خالی شدن گاز یخچالتان را پیدا کنید، با یک متخصص تعمیر یخچال در محل تماس بگیرید. تیم ما با به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته، آماده خدمت به شما مشتریان عزیز و برطرف کردن نشت گاز یخچال شما می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *