دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشت کردن آب یخچال

علت اصلی نشت کردن آب یخچال

آیا تاکنون به دلایل نشت کردن آب یخچال فکر کرده‌اید؟ اکثر مردم این را بدیهی می‌دانند که یخچال خانه آنها کاملاً کار می‌کند. ما فرض می‌کنیم که چیزها را در دمای مناسب نگه می‌دارد و به درستی کار می‌کند. وقتی نشتی آب را در زیر یخچال می‌بینید، ممکن است خسته‌کننده باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا یخچال شما ممکن است آب نشت کند و برای رفع مشکل چه کاری می‌توانید انجام دهید.

نشت کردن آب یخچال
نشت کردن آب یخچال

مسدود شدن خط آب یکی از دلایل نشت کردن آب یخچال

در بسیاری از مدل‌های یخچال، یک خط آب به یخچال وجود دارد که آب آشامیدنی و یخ را تامین می‌کند. هنگامی که این خط آب مسدود می‌شود، باعث نشت آب از زیر یخچال می‌شود. مسدود شدن خط آب نیز می‌تواند مانع از تولید مقدار مناسب یخ توسط دستگاه یخ‌ساز شود. اگر خط آب مسدود شده باشد، ممکن است متوجه شوید که دستگاه پخش آب به درستی کار نمی‌کند یا اصلا کار نمی‌کند.

رفع رایج نشت کردن آب یخچال

ابتدا یخچال را خاموش کنید. سپس، باید شیر قطع را روشن کنید. این اقدامات احتیاطی ایمنی از هرگونه آسیبی به یخچال یا شما در حین کار بر روی آن جلوگیری می‌کند. پس از این، باید خط آب را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. اگر خط آب آسیب قابل توجهی داشته باشد، باید آن را تعویض کنید. یک برقکار یا تکنسین لوازم خانگی معمولاً می‌تواند این کار را به سرعت با استفاده از یک آچار و یک خط آب جدید انجام دهد.

اگر خط آب کاملاً دست‌نخورده به نظر می‌رسد به جز برای مقداری انسداد، احتمالاً یخ در خط ایجاد شده و باعث انسداد شده است. در این حالت فقط باید حدود چهار ساعت یخچال را از برق جدا نگه دارید تا یخ آب شود.

مسدود شدن تخلیه یخ زدایی

مسدود شدن زهکشی یخ‌زدایی محتمل‌ترین دلیل نشت آب یخچال شما است. زهکش یخ‌زدایی از یخ‌زدگی یخچال جلوگیری می‌کند. یخچال به طور خودکار یخ‌زدایی می‌کند و آب را داخل تابه می‌ریزد. گاهی اوقات، ذرات غذا یا باقی مانده‌های دیگر باعث مسدود شدن زهکشی یخ‌زدایی می‌شود. گرفتگی می‌تواند منجر به تجمع یخ شود.

دانستنی ها: نشانه های نیاز به خرید یخچال جدید

رفع رایج مسدود شدن یخ زدایی

برای رفع مشکل، سعی کنید یخ را آب کنید. این کار را با قرار دادن آب گرم در یک بوقلمون یا ظرف مشابه انجام خواهید داد. آب را در زهکشی در فریزر بریزید. اگر این کار نکرد، برخی از افراد سعی می‌کنند از لوله پاک‌کن یا آویز سیمی برای شکستن یخ استفاده کنند. اگر گرفتگی در شیلنگ خیلی دور است، ممکن است لازم باشد یخچال را جابجا کرده و شیر را جدا کنید.

یک یخچال ناهموار دلیل نشت کردن آب یخچال

لزوماً لازم نیست یخچال شما کاملاً یکنواخت باشد. در واقع قسمت جلویی یخچال باید کمی بالاتر باشد تا مایع خنک‌کننده به خوبی جریان یابد. اگر مایع خنک‌کننده نتواند به درستی جریان یابد، میعان می‌تواند ایجاد شود و باعث ایجاد گودال‌هایی در زیر یخچال شود. مشکلات مربوط به عدم تعادل یخچال در اولین باری که یخچال را می‌گیرید یا بعد از جابجایی آن بیشتر می‌شود.

روش های رفع رایج مشکل

با گرفتن سطحی شروع کنید تا بفهمید یخچال واقعاً چقدر یکنواخت است. شما باید سطح را در کف یخچال قرار دهید و نه کشو یا قفسه. اگر سطح یخچال مشخص می‌کند که یخچال یکنواخت نیست، ممکن است لازم باشد پایه‌های یخچال را تنظیم کنید. ممکن است برای جابجایی یخچال برای تنظیم پایه‌ها به کمک نیاز داشته باشید.

چه زمانی با حرفه ای ها تماس بگیرید

در یک نقطه خاص، ممکن است لازم باشد برای رفع نشت با خدمات حرفه‌ای تماس بگیرید. بسیاری از مردم هیچ دانشی در مورد لوازم خانگی ندارند. اگر با نگهداری یخچال آشنا نیستید، بهتر است فوراً با یک متخصص تماس بگیرید. اگر تمام تلاش خود را برای متوقف کردن مشکل انجام داده‌اید، اما همچنان اتفاق می‌افتد، ممکن است لازم باشد برای خدمات حرفه‌ای نیز تماس بگیرید.

یک متخصص وضعیت دستگاه را بررسی می‌کند تا مشخص کند که آیا به یک یخچال جدید یا تعمیر نیاز دارید یا خیر. اگر به یخچال جدیدی نیاز دارید، یخچالی با برچسب ENERGY STAR بخرید و آن را به درستی نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *