دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نیاز به خرید یخچال جدید

نشانه های نیاز به خرید یخچال جدید

آیا نیاز به خرید یخچال جدید دارید؟ غذا خیلی زود خراب می شود؟ صدای یخچال زیاد است؟ ممکن است زمان تعمیر یا تعویض یخچال فرا رسیده باشد. یخچال یکی از ضروری ترین قسمت های خانه شماست. بدون آن، زندگی مدرن عملا غیر قابل تصور خواهد بود.

به همین دلیل است که داشتن یک یخچال در حال مرگ روی دستان شما می تواند یک درد واقعی باشد. اما چگونه می دانید که آیا مشکلات یخچال شما مشکلات جزئی هستند یا نشانه هایی از عذاب قریب الوقوع؟ در زیر، برخی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که یخچال در آخرین پایه‌های خود قرار دارد، به‌علاوه نکات مفیدی برای گفتن زمان تعویض یا تعمیر دستگاهتان را بیان می‌کنیم.

نیاز به خرید یخچال جدید

خراب شدن سریع غذاها یکی از نشانه های نیاز به خرید یخچال جدید

اگر مدام متوجه می‌شوید که غذا قبل از تاریخ انقضای چاپی خود خراب می‌شود، احتمالاً یخچال نمی‌تواند دمای داخلی را به اندازه کافی سرد نگه دارد. این می تواند نتیجه چندین مشکل احتمالی باشد. گاهی اوقات یخچال قدیمی است، در حالی که در بعضی مواقع مشکل خاصی در موتور یا واشر وجود دارد. اینکه آیا نیاز به تعمیر یا تعویض یخچال دارید به علت اصلی مشکل دما بستگی دارد.

تراکم در قسمت بیرونی یخچال

آیا متوجه شده اید که به نظر می رسد درب یخچال شما “عرق می کند”؟ این یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی است که یخچال در حال از بین رفتن است و معمولاً مشکل از واشر یا مهر و موم آن است. درزگیرهای درب یخچال برای حفظ هوای سرد و خروج هوای گرم بسیار مهم هستند. اگر پارگی یا شکستگی در مهر و موم درب وجود داشته باشد، هوای سرد به بیرون نشت می کند که منجر به فاسد شدن مواد غذایی، مصرف بیش از حد انرژی و متورم شدن قبض های برق می شود.

بسته به سن یخچال و میزان آسیب، معمولاً می توان درزگیر درب را تعویض کرد. می توانید یک کیت تعمیر واشر بخرید یا از یک متخصص حرفه ای بخواهید تعمیرات را انجام دهد.

یخ زدگی بیش از حد دلیل نیاز به خرید یخچال جدید

اگر به نظر می رسد یخچال یا فریزر شما یخ زدگی زیادی ایجاد می کند، این نیز می تواند نشان دهنده مشکل در دمای داخلی باشد. باز هم، ممکن است برای ارزیابی علت آسیب به یک متخصص نیاز داشته باشید، اما قطعاً ارزش بررسی دارد تا مطمئن شوید مشکل بدتر نمی‌شود.

یخچال بسیار پر سر و صدا

موتور یخچال شما باید گاهی اوقات هنگام کار کردن صدا ایجاد کند. با این حال، اگر یخچال شما همیشه صدای آزاردهنده‌ای دارد، معمولاً به این معنی است که موتور بیش از حد کار می‌کند. موتور برای تنظیم دمای داخلی یخچال ضروری است، اما نباید دائماً با سرعت کامل کار کند.

از طرف دیگر، اگر یخچال شما کاملاً بی صدا است، ممکن است به این معنی باشد که موتور به اندازه کافی کار نمی کند – و ممکن است لازم باشد از یک متخصص برای بررسی این مشکل استفاده کنید.

کویل ها بیش از حد داغ دلیل نیاز به خرید یخچال جدید

از آنجایی که یخچال ها انرژی زیادی مصرف می کنند، همیشه مقداری گرما از خود ساطع می کنند. با این حال، اگر کویل ها (که در پشت یخچال یافت می شوند) به طور مداوم و بیش از حد داغ باشند، یخچال احتمالاً به خوبی کار نمی کند و ممکن است بدون مداخله بدتر شود. اگرچه واضح‌ترین نشانه‌ای نیست که یخچال می‌میرد، اما به همین دلیل ضروری است که کویل‌های خود را بررسی کنید.

ترک در پوسته

ترک در دیواره های داخلی یا خارجی یخچال هرگز نشانه خوبی نیست. درست مانند واشر، دیواره های یخچال به حفظ هوای سرد در داخل یخچال کمک می کنند. ترمیم ترک‌های پوسته بسیار دشوار است، بنابراین شما قطعاً به نظر حرفه‌ای در مورد تعمیر یا تعویض آنها نیاز خواهید داشت.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: آشنایی با صداهای رایج یخچال و نحوه رفع آنها

عمر یخچال بالای ده سال دلیل نیاز به خرید یخچال جدید

بیشتر یخچال ها برای عمر بین 10 تا 20 سال طراحی شده اند. اگر هر یک از مشکلات دیگر این لیست را دارید و یخچال بیش از ده سال عمر کرده است، احتمالاً با تعویض آن صرفه جویی بیشتری در دراز مدت خواهید داشت. در غیر این صورت، می توانید پول خود را صرف تعمیر یخچالی کنید که در حال خروج است.

تعمیر یا تعویض

آیا متوجه برخی از علائم بالا شده اید که یخچال شما در حال از بین رفتن است؟ هنگام تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض یخچال فریزر مشکل دار، ملاحظات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هزینه تعمیر در مقابل هزینه یخچال جدید – ابتدا یک یا دو پیشنهاد از یک متخصص در مورد تعمیرات احتمالی یخچال خود دریافت کنید. سپس در مورد روندها و گزینه های فعلی یخچال تحقیق کنید تا یخچالی را پیدا کنید که با نیازهای خانه شما مطابقت داشته باشد. اگر هزینه تعمیر بیش از 50 درصد هزینه یک یخچال نو است، به تعویض یخچال فکر کنید.
  • عصر یخچال، یخچال‌های توکار، یخچال‌های دو سال یا کمتر، یخچال‌های ساید بای ساید با عمر کمتر از پنج سال و یخچال‌های فریزر پایین‌تر با عمر هفت سال یا کمتر. شاید ارزش تعمیر داشته باشد
  • این که آیا یخچال تحت گارانتی است – برای بررسی این موضوع با سازنده یا خرده فروش خود مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *