دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

قرار دادن یخچال در کابینت

قرار دادن یخچال در کابینت

از مهم‌ترین اجزای مهم یک آشپزخانه، کابینت است که تاثیر زیادی در زیبایی فضای آشپزخانه و محیط خانه دارد. برخی از افراد بدنبال قرار دادن یخچال در کابینت خود هستند. مهم‌ترین دلیل نصب یخچال در کابینت زیبایی و کاهش محیط اشغال شده است؛ اما برای نصب کابینت در یخچال نیاز به رعایت اصول و قوانینی است که در آینده باعث خرابی یخچال یا کابینت‌ها نشود و مشکلاتی را بوجود نیاورد. توجه داشته باشید که هر یخچالی را نمی‌توان در کابینت قرار داد؛قرار دادن یخچال در کابینت مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

یخچال توکار (کابینتی) چیست

برای قرار دادن یخچال در کابینت، نیاز به یک فضای بخصوصی است که اصطلاحا به آن “باکس” گفته می‌شود. باکس یخچال باید مناسب با استانداردهای دستگاه و در نظر گرفتن طول و عرض و ارتفاع حداقلی طراحی شود. باید توجه داشت که این باکس در هر جایی قرار نمی‌گیرد، به طور مثال نمی‌توان از آن در نزدیکی لوله‌ی گاز استفاده کرد، یا اگر فاصله با اطراف رعایت نشود و کابینت‌ها رطوبت زیادی را منتقل کنند، ممکن است یخچال شما زود به زود برفک بزند؛ همه‌ی اینها نکاتی است که باید یک طراح با تجربه در نظر داشته باشد تا مشکلی بوجود نیاید.

تا به حال نام “یخچال توکار” به گوشتان خورده است؟ این همان یخچالی است که درون کابینت‌ها جای داده می‌شود تا فضای بیشتری را در آشپزخانه داشته باشیم. هر چیزی خوبی و بدی‌های خود را دارد که قبل از قرار دادن یخچال در کابینت باید به آن آگاه باشید؛ زیرا اگر پشیمان شوید مجبورید هزینه زیادی را متحمل شوید. همچنین آشپزخانه را به عنوان قلب یک خانه می‌شناسند، این منظور را می‌رساند که جای هیچ اشتباهی نیست و اگر همه چیز شیک و اصولی سر جای خود قرار نگیرد، آرامش را از بین می‌برد. پس قبل از شروع خوب چشمانتان را باز کنید تا بعدا مجبور نباشید غر زدن همسرتان را تحمل کنید 😁.

یخچال توکار چیست
یخچال توکار چیست

همچنین بخوانید: علت‌های نشت گاز یخچال

مزایای قرار دادن یخچال در کابینت

استفاده بهینه از فضا:

اگر به فکر قرار دادن یخچال در کابینت هستید، باید به عرضتان برسانیم که در صورت انجام اینکار فضای خیلی زیادی را در اختیار دارید که با خیال آسوده و ذهنی باز می‌توانید از آن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید یخچال‌ها فضای بزرگی را اشغال می‌کنند که با قرار دادن یخچال در کابینت، برد بزرگی نصیب شما می‌شود.

نظم در آشپزخانه و کابینت‌ها

هنگامی که جای یخچال مشخص و ثابت است، همه چیز منظم به نظر می‌رسد و از نظر ظاهری جلوه خوبی دارد؛ یخچال‌های توکار این نظم را به شما تقدیم می‌کنند.

حفاظت و نگهداری یخچال

با قرار دادن یخچال در کابینت فقط درب یخچال مشخص می‌باشد و سایر قسمت‌ها توسط کابینت پوشانده می‌شود؛ این پوشیدگی باعث می‌شود از یخچال در برابر فشار و ضربه محافظت شود و یخچال شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

نصب یخچال درون کابینت
نصب یخچال درون کابینت

معایب قرار دادن یخچال در کابینت

گردش هوای مناسب

برای خنک کردن موتور یخچال یک فن تعبیه شده که با استفاده از گردش هوای اطراف، از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. اگر فضای کافی برای گردش هوا وجود نداشته باشد، فن نمی‌تواند گرمای موتور را از بین ببرد و سبب می‌شود موتور یخچال خراب شود و صدای اضافه دهد.

همچنین بخوانید: تمیز کردن یخچال

تغییر دکور آشپزخانه

طراح برای ساخت یخچال توکار ابتدا ابعاد کابینت شما را در نظر می‌گیرد و سپس شروع به ساخت یخچال می‌کند؛ باید متوجه باشید که اگر از یخچال زده شدید و به دلتان ننشست، امکان تغییر آن نیست و به صورت کلی باید یخچال عوض شود.

نظافت دشوار

از ایرادات قرار دادن یخچال در کابینت، کثیف شدن و جذب زود هنگام گرد و غبار می‌باشد که با توجه به نحوه قرارگیری یخچال در کابینت‌ها، نظافت آن سخت می‌شود. اگر طبق زمانبندی نظافت را انجام ندهید، برای یخچال مشکلاتی پیش می‌آید که در برخی مواقع شما را مجبور به تعویض قطعات می‌کند.

نمونه یخچال کابینتی
نمونه یخچال کابینتی

نتیجه گیری

قرار دادن یخچال در کابینت یک موضوع بسیار سلیقه‌ای می‌باشد، چراکه هر کسی سراغ آن نمی‌رود و با در نظر گرفتن معایب یخچال آن، خیلی‌ها این فکر را از سرشان بیرون کرده و از انجام آن منصرف می‌شوند. با این وجود برخی از مشتریان با در نظر گرفتن معایب، قرار دادن یخچال در کابینت را می‌پذیرند و به دنبال طراح مناسب می‌گردند. نمایندگی تعمیر و تعویض یخچال با دارا بودن مشاوران و متخصصان مجرب، آماده قبول درخواست شما و نصب و اجرای کابینت یخچالی هستند. از بخش تماس با ما سایت می‌توانید از مشاوره رایگان برای نصب یخچال کابینتی بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *