دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

اتومات نکردن یخچال فریزر

دلایل اتومات نکردن یخچال فریزر

دلایل اتومات نکردن یخچال چه می‌باشد؟ آیا یخچال فریزرتان یکسره کار می‌کند؟ اگر با مشکل اتومات نکردن یخچال فریزر مواجه هستید، نگران نباشید، با چند نکته ساده می‌توان به راحتی این مشکل را از یخچال خود رفع کرد. علت‌های ساده‌ای برای اتومات نکردن وجود دارد که با شناخت آنها، خودتان می‌توانید مشکل‌تان را بر طرف کنید و از اتفاق افتادن دوباره آن پیشگیری کنید. اتومات نکردن ممکن است به روش‌های دیگر در یخچال بروز کند؛ مثلا یخچالتان به طور ناگهانی خاموش شود و دیگر روشن نشود یا یکسره کار کند. با ما همراه باشید تا این مشکل را بررسی کرده و به آن را رفع کنیم.

اتومات کردن یخچال چیست و چگونه انجام می‌شود

قبل از اینکه به سراغ علت‌های اتومات نکردن یخچال برویم، بهتر است با شیوه اتومات کردن یخچال آشنا شویم. قطعه‌ای که وظیفه اتومات کردن یخچال را برعهده دارد، ترموستات نامیده می‌شود. ترموستات ماموریت دارد تا دمای یخچال را تنظیم کند و ثابت نگه دارد. ترموستات اتومات کردن یخچال را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و به کمپرسور دستور خاموش یا روشن شدن را صادر می‌کند. اگر این قطعه از کار بیافتد یا به درستی کار نکند، مشکلات بزرگی اعم از یکسره کار کردن یخچال، یخ‌زدن یا گرم شدن یخچال رخ می‌دهد که باعث آسیب به سایر قطعات می‌شود. سعی کنید به صورت دوره‌ای دمای تنظیم شده را چک کنید.

برای اینکه از علت‌های اتومات نکردن یخچال سر در بیاوریم، بهتر است با ذکر یک مثال به شیوه کار آن پی ببریم. فرض کنید دمای تنظیم ترموستات را روی 4 درجه تنظیم کرده‌اید، در این شرایط کمپرسور وظیفه دارد دما را به این حد برساند و سپس فرمان خاموش شدن کمپرسور توسط ترموستات صادر می‌شود. هنگامی که یخچال فریزرتان به هر دلیلی نتواند این عملکرد را از خود بروز دهد، به معنی این است که اتومات نمی‌کند و با تغییرات دمایی محیط یخچال، کمپرسور به کار نمی‌افتد. متوجه می‌شویم که دلیل عمده اتومات نکردن یخچال، ایراد ترموستات است.

اتومات نشدن یخچال
اتومات نشدن یخچال

این مطلب را از دست ندهید: قرار دادن یخچال در کابینت

علت‌ اتومات نکردن یخچال

احتمال دارد خراب شدن یک قطعه، باعث دائمی کار کردن کمپرسور باشد. بغیر از ترموستات دلایل دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کثیفی لوله‌‌های کنداکسور

یک از علل‌های اتومات نکردن یخچال، کثیفی و گرد و تجمع گرد و غبار روی لوله‌های کنداکسور است. در طول گذر زمان، ممکن است گرد و غبار روی لوله‌های کنداکسور بشیند و باعث اختلال در عملکرد یخچال شود. کثیفی کنداکسور می‌تواند دلیلی بر اتومات نکردن یخچال باشد. به صورت زمانبندی شده به پشت یخچال سر بزنید و آن را تمیز نگه‌دارید.

نشتی گاز یخچال

نشت گاز می‌تواند یکی از دلایل اتومات نکردن یخچال باشد، اما بروز آن در هر یخچالی متفاوت است. به طور مثال اگر یخچال‌تان قدیمی است و برفک یا یخ در قسمت فریزر دستگاه تشکیل شده است، نشان دهنده نشتی گاز یخچال است. برای اینکه از نشتی گاز مطمئن شوید می‌توانید دمای ترموستات را روی بالاترین درجه بگذارید؛ اگر به آن درجه نرسید مبنی بر این است که یخچال گاز ندارد یا مقدار آن کم است.

در یخچال‌های نوفراست به احتمال 2% امکان دارد به همچین مشکلی بر بخورید. در یخچال‌های دیفراست، صفحه‌ای به اسم صفحه سرما تعبیه شده که در انتهای بدنه یخچال یا فریزر است. اگر این صفحه یخ زده بود یا برفک داشت، به معنی نشتی گاز یخچال‌تان است.

تعمیر کمپرسور یخچال
تعمیر کمپرسور یخچال

خرابی ترموستات

محتمل‌ترین دلیل اتومات نکردن یخچال فریزر معیوبی ترموستات است. همانطور که اشاره شد این قطعه وظیفه دارد دمای محیط یخچال را به دمای تنظیم شده توسط مصرف‌کننده برساند. اگر دمای یخچال بسیار بالا یا پایین است، یکی از دلایل آن می‌تواند خرابی ترموستات باشد. برای تست سالم بودن ترموستات، نیاز به تجربه و مهارت کافی دارید که باید با یک تعمیرکار زبده و حرفه‌ای تماس بگیرید.

تعمیر ترموستات یخچال
تعمیر ترموستات یخچال

این مطلب را از دست ندهید: علت‌های دیفراست نکردن یخچال

خرابی تایمر دیفراست

این قطعه به کمک سنسورهای تشخیص دما، زمانبندی عمل دیفراست را کنترل می‌کند. هنگامی که این قطعه عملکرد نادرستی داشته باشد یا به طور کل خراب شود، المنت‌ها به درستی عمل نمی‌کنند و برفک و یخ‌ها در یخچال شما می‌ماند و به حجم آن افزوده می‌شود. برفک‌ها باعث می‌شوند هوای یخچال گردش مناسبی در محیط نداشته باشد و عمل اتومات نکردن یخچال انجام نشود.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی علت‌های اتومات نکردن یخچال پرداختیم که با بر طرف کردن آن‌ها این مشکل رفع خواهد شد. در نظر داشته باشید بعضی مواقع ممکن است یک سیم پوسیده شده باشد یا یخچال‌تان تراز نباشد که باعث اتومات نشدن یخچال می‌شود. با توجه به نکات ذکر شده نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. فراموش نکنید اول به دنبال عیب‌یابی باشید تا بدانید مشکل دقیقا از کجاست. در صورتی که نتوانستید این ایراد را برطرف کنید، نماینده تعمیر یخچال ایکس ویژن با بهره‌گیری از مجرب‌ترین تعمیرکاران، آماده رفع مشکل اتومات نکردن یخچال در محل می‌باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *